Nödvändiga och känsliga samtal

Hur möter du som chef, ledare och i en HR-roll medarbetare i svåra situationer? Nödvändiga och känsliga samtal går igenom områdena mellanmänsklig kommunikation och konflikthantering.

Utbildningen innehåller både teoretiska och praktiska moment och ger dig trygghet i att planera och genomföra nödvändiga och känsliga samtal. Du får också kunskap om vad du förväntas göra efter samtalet.

 

Kommentarer från tidigare deltagare

”Det har inte ens gått en vecka sedan utbildningen och jag har redan haft nytta av och använt mig av flera olika delar jag lärde mig!”

”Övningarna var bra för att man fick en känsla för alla olika sorters reaktioner, dels att man fick sätta sig in i olika känslor men också att man fick öva med en person mittemot som reagerade.”

 

Under fliken Utbildningar inom nätverket presenterar vi de utbildningar som vi anordnar återkommande. Vill du se vilka utbildningar som är på gång just nu letar du under Kalender.

Kalender


Aktuella utbildningar och seminarier

11-12 december :
Tjänstedesign/Servicedesign

8 okt, 19 nov, 17 dec - FULLBOKAT:
PEP – Personlig effektivitet

17-18 december - INSTÄLLT:
Agil kravhantering

15-16 januari :
Agil kravhantering

12-13 februari:
Tjänstedesign/Servicedesign

25-26 februari :
Agil kravhantering

10-11 mars:
Att arbeta i staten

10-11 mars:
Workshopledarutbildning

17 mars:
Arbetsmiljöutbildning

17 mars, 7 april, 12 maj:
PEP – Personlig effektivitet

21-22 april, 18-19 maj:
Ledare utan personalansvar

4-5 maj:
Coachande förhållningssätt

12 maj:
Skriva effektivt

26-27 maj:
Nödvändiga och känsliga samtal

Tips

29-30 januari 2020:
Offentlig chef

RSS-feed